Labelfresh


doelstelling
Pieter De Raedt, zaakvoerder van Labelfresh, kwam bij Grafica met een duidelijke uitdaging: hoe bereik ik grote prospects op een opvallende manier met ons nieuwe product, een wateroplosbaar etiket?
Marketingaanpak
Tijdens een strategische sessie doken we samen in de leefwereld van de doelgroep en bepaalden we de meest doeltreffende aanpak. Ons voorstel: een creatieve salesbox die meteen nieuwsgierigheid wekt én uitnodigt tot actie. We ontwikkelden het volledige concept van de box, niet zomaar een staal, maar een beleving. In de box zit een wateroplosbaar etiket, een flesje water en een gepersonaliseerde videotutorial. Zo kan de ontvanger letterlijk zelf ervaren hoe het product werkt: speels, functioneel en met een duidelijke boodschap. Met een QR code koppelden we bovendien elke box aan een persoonlijke landingspagina waardoor perfect kon opgevolgd worden welke klanten tot actie overgingen.
‘De aanpak van Grafica werkt. De box zet leads aan tot actie en leidt effectief tot afspraken. Een goed idee krijgt pas waarde als het rendeert.'
Pieter De Raedt
Zaakvoerder Labelfresh


